04 augusti 2009

en hyfsad dag

hmm, det har varit lite för varmt för min smak idag. men skönt att solen skiner och himlen är blå.

i morse vaknade jag pigg och utvilad av ett sms som jag svarade på nästan direkt och sen låg jag och drog mig tills alarmet ringde. var skönt att ligga och dra sig lite innan jag var tvungen att stiga upp.

hoppade direkt in i duschen och tog en härlig svalkande dusch. medans maten blev klar i micron så gick jag omkring och pysslade lite i lägenheten. sen satte jag mig vid datorn "som vanligt" och käkade och surfade runt och kollade lite.

har idag varit på af-globen och träffat min jobbcoach Emma. vi har kommit fram till att hon ska ringa runt och se om jag kan få någon praktikplats på en vårdcentral eller sjukhus för att se hur det är att jobba som läkarsekreterare. hoppas att det stämmer överens med mina förväntningar då det är det jag vill jobba med.


sen gick jag från globen in till söder via skansbron. mycket lugnare och inte lika varmt som uppe på skanstullsbron. när jag gick en promenad inne på söder så mötte jag en äldre herre i 65-75 års ålder och han ställde frågan:

- vet du när bina firar jul ?? Jag sa - nej, och log. den äldre herren sa - när julen är förbi. och jag kunde inte annat än att börja skratta. då kom det en till:
- vet du var bina badar ?? skrattade och sa - näe det vet jag inte. då sa han - i närmaste biflod.

sen sa den härliga äldre mannen en till men den missade jag pga alla oljud som kom från ringvägen då det precis körde förbi massa med bussar och trafik. jag hörde poängen men det är frustrerande att jag missade början på hela nöten. sen tog han mig i hand och sa hej då och gick sen skrattande därifrån.


härligt att möta såna givande människor när man själv bara är ute och går och funderar på absolut ingenting.

har just kommit på att gud vad bra det skulle vara med en wii-konsol. köpa såna spel som du rör dig till, då tar man ju två flugor på samma smäll. kul att spela och gratis motion. kan ju inte bli bättre eller hur ??!!
synd bara att plånboken inte tycker samma som jag *frustrerande*

ha de gott
/QueenRome

1 kommentar:

  1. Du börjar ju bli en proffsbloggare på riktigt nu ju. Blir ju bara bättre och bättre

    SvaraRadera