05 augusti 2009

en blå deprimerande dag

hela dagen har varit blå...jag har inte kunnat koncentrera mig på någonting. när jag vaknade i morse var livet på topp. fick lite tid innan mitt möte med socialförvaltningen så plockade och fixade lite i lägenheten.

eftersom soc ligger vid slakthusområdet så tog jag faktiskt tunnelbanan via gullis. kom i god tid, väldigt god tid...så ställde mig vid datorerna för att ha någonting att göra medans jag väntade...

när jag kommer in på mötet så kommer den ena kallduschen efter den andra...ser väldigt mörkt ut att få några pengar för augusti...jag har 200 kr till hela månaden...har panik över hur jag ska få maten att räcka till...

enligt min mening så har jag gjort allting som jag kan göra för att få bli berättigad till socialbidrag men det är tydligen bara jag som tycker det...soc-förvaltningen tycker dom har svårt att tillåta pengar överhuvudtaget...men hon säger att jag ska vara lugn för beslutet är ju inte taget ännu och man vet ju inte vad som händer vid beslutstagningen...

när jag kommer hem sätter jag mig vid tv:n och tårarna bara forsar...kan inte koncentrera mig på någonting...sitter helt likgiltigt och tittar rakt fram

hoppas ni alla har en bättre dag än mig
/QueenRome

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar