03 augusti 2009

börja blogga

hmm, en väldigt god men ny vän frågade mig idag om jag inte skulle börja blogga. det är andra gången han frågar mig om detta och nu ska jag faktiskt ge det ett försök. anledningen till att han tyckte att jag skulle börja var att han tyckte att jag hade så många fina idéer som behövde komma ut på print. jag vet fortfarande inte om jag håller med om detta. då jag själv inte tycker att jag har några bra idéer och har värdelös fantasi och tycke.

en sak som stör mig är pengar. jag vill ha det som dom har det i star-trek. dom har inga pengar utan alla hjälps åt med det som ska göras och det blir gjort.


anledningen till att jag skulle vilja ha ett pengalöst samhälle är för att jag aldrig kan få det jag behöver för att må bra. jag klarar inte av att träna inför människor så behöver ett hemmagym. för att få rum så behöver jag en lägenhet eller ett boende som jag vet är mitt. det är nackdelen med att vara inneboende -suck-. om jag väl skulle ha ett hem så måste jag ha pengar för att köpa ett gym.

fram tills gymet eller hemmet kommer på plats så är det mycket jag saknar. tex ibland mat för dagen vissa månader. denna månaden hamnade i denna kategorin och i och med detta har jag svårt att koncentrera mig på mina skyldigheter som jag har och det är att söka jobb och redovisa till olika myndigheter.

äta nyttigt och ha täta måltider är något som är jätteviktigt för mig som diabetiker. som tur är har jag lätt diabetes så jag klarar mig med motion och kost. men när pengarna inte finns till maten så är det svårt att hålla sockret på rätt nivå då nyttig mat är för dyr.

idag har jag en dålig dag, jag får ingenting gjort. känner stora måsten och börjar bara må dåligt när jag börjar tänka på alla krav jag har över mig. humöret pendlar även när jag inte har ork och energi till att sköta maten. men har idag som tur är skött den hyfsat. hamnar vissa dagar i depressionsliknande tillstånd och undrar varför det alltid bara är jag som drabbas och hur andra människor orkar med deras liv och inte hamnar i såna svackor som jag gör hela tiden, nästan dagligen.

som tur är får jag tacka min vän som hade tid för mig och döda lite tid och faktiskt gjorde att jag mådde mycket bättre efter det samtalet. du vet vem du är. TACK för att du finns.

Ha en bra kväll
/QueenRome

1 kommentar: